( zilahu | 2018. 06. 26., k – 14:17 )

Bonyolult dolgokat is le lehet egyszerűsíteni, csupán azzal, hogy olyan egyszerű lépések sorozatára bontod le (és megmutatod több valódi userednek, hogy oktatás nélkül mire vegy vele, mielőtt élesbe kiteszed), amit már lehet követni. Ehhez a felületet úgy alakítod ki, hogy az egyértelmű legyen, a súgó szövegeket nem kormányzati bikkfanyelven fogalmazod meg, hanem magyarul. Nem csinlsz olyat mint itt az online számla felületen, hogy egy fontos funkcióhoz az adószámodat tartalmazó narancssárga/piros? téglalapra kell kattintani, mert honnan a vakerből találnám ki, hogy az egy gomb? Olyat meg végképp nem csinálunk, hogy erre a gombra kattintva (amihez bejelentkeztem már!) elvisszük a usert az ügyfélkapura és úja bejelentkeztetjük, majd ügyesen visszairányítjuk egy olyan oldalra ami kísértetiesen hasonlít az első bejelentkezés előtti oldalra, csak most FELÜL az oldalon nem BELÉPÉS és REGISZTRÁCIÓ gombok vannak hanem egy belépve doboz és a szürke alapon szürke menü tartalma megváltozik. Alapvetően szerintem ez az api kulcs kérés tök egyszerű lett volna, de sikerült túlbonyolítani.

(Van ugye ügyfélkapu, meg cégkapu, meg most már onlineszámla accountom is, ahelyett, hogy lenne egy ügyfélkapum ahol vannak a privát dolgaim és a céges ügyeim, azon belül online számla, online pénztárgép, útnyilvántartás, bevallások stb. mondjuk cégenként csoportosítva, aztán minden kormányzati szolgáltatás ide oauthentikál, urambocsá még azt is láthatnám, hogy ehhez az accountomhoz ki mindenki fér hozzá és le is tilthatnám azokat akiket akarok, viselve ennek következményeit, dehát ez a űrtechnika)

--
openSUSE - KDE user