( Hiena | 2018. 02. 11., v – 22:25 )

Targetálás mikor a terméket a reklámot nem mindenkinek nyomod a képébe, hanem csakis annak a célcsoportnak, akik nagy eséllyel vevők lesznek a termékedre. A jó targetálás kulcsa, ha kellőképp ismered a vevőidet, ismered az észjárásukat, igényeiket. Ez macerás, és a cégek inkább ellőnek pár millát, hogy mindenki utálja őket, semmit, hogy dolgozzanak. Pedig az éles versenyhelyzetben ez kritikus lehet. (Lásd: Subaru és a leszbikusok esetét)
Minden ember utálja a tolakodó reklámokat, ez az amit elfelejtenek a marketingesek. A jutalom alapú marketing lényege, hogy a reklám ellentétes hatást váltson ki. Ilyen a gamification, freemium, mémesítés. Csak arra keresel rá, amit ismersz, amiről hallottál. Nem mindegy, hogy "secure mail" vagy "secure mail proton" a keresőkifejezés. Ehhez kell a brand és mondjuk mémesítés.
Pl. Egy kis videó, amin BMW repeszt 200-al az autobahn-on, sofőr és kispajtása röhögcsélve rendelnek telefonon egy pizzát, vágás, megjelenik a külső sávban egy furgon, villog a BMWs-nek, kimegy a külsőbe és 200-as tempónál átadnak egy pizzát.
Namost, ez megfelelő közegben egy 1 millió megosztás pár nap alatt. Ha a cégedet "pizzafurgonnak" hívják, két napon belül százszámra fognak rendelni a cégetektől, még akkor is ha egy darab logo nem volt látható a videóban.
Rendezvényszervezés, plakátbérlés a megfelelő helyen. És nem csak az számít, hogy hol, hanem az is, hogy mi kerül ki. Annó volt a google álláshirdetése, ami csak pár helyen volt kitéve, mégis a fél szakma hallott róla.
A virális kampány lényege, hogy a hirdetést felkapják az emberek és továbbosszák. Ehhez ismerni kell a közösségi oldalak működését, és sokszor nem is kell túl szofisztikáltnak lenni, hogy üssön. (Lásd: Salt Bae)
Ilyen akart lenni a hídon, részeg graffitist játszó figura is. Sokszor nem is kell, hogy a szélesebb körben legyen virális a tartalom, elég csak ha a szűk célcsoport felkapja.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "