Na, itt szerintem egyszerre több téma is van, de hát beszélgessünk róla külön-külön.
Ha kiakad rajta a tanár, hogy újra meg kellene az alapokat tanítani, miközben ebből a diákok levizsgáztak, ez mégis kinek a hibája? Szerintem az
oktatási rendszernek. Talán ha az anyag harmadát szeretnék leadni, de azt rendesen úgy, hogy mindenki megértse (VALÓBAN MEGÉRTSE) akkor lehet, hogy
jóval több ember rakta volna fel a kezét. Csak ehhez ugye kevésbé absztrakt módon kellene magyarázni egy alapvetően informatikus (zárójelben mérnöknek),
mint mondjuk egy matematikusnak.
Mondok erre egy személyes példát: multkor beszélgettem egy matematikus haverral. Kiderült, hogy modelleket készítenek, és érdeklődtem, hogy mégis hogyan teszik, hogy
működik ez. Elmondta, hogy hogyan csinálják, és kb. 5 perc alatt összefoglalta nekem azt, amit az egyetemen fél év alatt nem voltak képesek elmagyarázni úgy, hogy az érthető legyen,
hogy mégis mire jó. Azért, mert ő 1. baromi jól tud magyarázni, 2. valós "ipari" tapasztalata van (hiszen ebből él).
A három alkalomból 2x ráírja a nevét, igen, ilyet én is láttam, amikor demonstrátorkodtam. Nem is igazán értettem, mert ha nem tud semmit, akkor minek
megy be vizsgára.
Viszont onnantól kezdve, hogy letette az egyetem a voksát a tömegképzés mellé, bizony át kell alakítani. Ha az iparnak (és lássuk be, ez az egyetem célja)
képezünk embereket, akkor ennek megfelelően kell a hangsúlyokat elhelyezni. Mert bőven van lehetőség arra, hogy mérnöki képzést csináljunk, úgy, hogy
abban a VALÓDI, az IPARBAN, a hétköznapi munkában használható tudást adjunk, ÉS az elméleti alapokat is lerakjuk. Van, hiszen fél éves gyorstalpaló képzésekkel
kiváló junior fejlesztőket tudnak cégek "akár bölcsészekből" is csinálni. Na, egy BSC ehhez képest plusz 3 év.