Ne keverjük össze a számlát, a fizetési móddal! Van olyan szolgáltató, akitől papír alapú számlát kérek, de kártyával fizetek az weblapjukon.
Megelőzve a további kérdéseket, és lehülyézést:
Elektronikus számlát kaptam az adott szolgáltatótól, és az esedékesség előtti napon kártyával fizettem. A fizetés előtt vagy után mindig megnéztem a számlát, csak azért, hogy tudjak róla, ha valami változott. Egy alkalommal a fizetés után megnézve a számlát azt tapasztaltam, hogy 2 vagy 3 forint késedelmi díjat számoltak fel. Az összeg különösebben nem zavart, az viszont igen, hogy ha mindig időben fizettem, akkor hogyan lehet késedelmi díjat felszámolni. Egy évre visszamenőleg összevetettem a weboldalon a fizetési határidőket, és a tényleges fizetés idejét. Azt találtam, hogy mindig időben fizettem
Küldtem egy üzenetet, hogy ugyan fejtsék már ki, hogy mikor is történt ez a késedelmes fizetés. Ez kb. 5 éve történt, és azóta is várom a választ. Kb. egy héttel az üzenet elküldése után beléptem a weboldalra, és újra megnéztem a számlát. Meglepetésemre a számla végösszege nem, viszont a beltartalma megváltozott. Eltűnt a késedelmi díj. Valamelyik másik tételbe „beépítették”. Sajnos a korábbi számlát nem mentettem le, így ezt már nem tudtam volna utólag bizonyítani.
Úgy döntöttem, hogy
- nem bízom az olyan elektronikus számlázásban, ahol a számla tartalma a teljesítés után is tud dinamikusan változni. Külön értesítés nélkül.
- 2–3 forintért nem fogok fogyasztóvédelemhez/bírósághoz fordulni. Úgy, hogy a „bizonyítékot” is eltüntették.
- ha papíralapú számlát kérek, akkor az havonta sokkal többe kerül nekik, mint amit tőlem akartak lenyúlni.
- a papíralapú számlát utólag nem lehet nyomtalanul eltüntetni, módosítani.
Így aztán visszatértem a papíralapú számlára.