Ahhoz, hogy a következő havi bérlettel a megszokott módon utazhass, sem az utazási szokásaidon nem kell változtatni (nem kell új cipőt, új kesztyűt venned az új hónapra), sem más egyéb járulékos költsége nincs. Szóval, gratulálok! 2017 leggázabb analógiáját sikerült képezned. Ettől viszont most eltekintek, és igyekszem azt a részét értelmezni, ami tényleg összecseng a BKK-Microsoft esetében.
A buszon 400 millió ember utazott, mikor megszüntették az "utasbiztosítást", annak ellenére, hogy évek óta harsogták, hogy mindenki szálljon át az újabb, csilibb, "menőbb" buszra. Aztán amikor ez kevésbé jött be, átkapcsoltak félelemkeltésre (FUD). Utóbbi akkor élesedett ki a legjobban, amikor a hivatkozási alapot is önkényesen megteremtette a "busztársaság". Ennek ellenére, a buszon még mindig 100 millió ember utazik.
A Microsoft továbbra sem hajlandó folytatni a támogatást, pedig piaci igény még mindig van rá. A szolgáltató intézményeknek (mint a BKK, vagy akár egy szoftvertámogatást kínáló multi) létjogosultságukból adódóan kötelességük lenne a piaci igényeket kiszolgálni és lekövetni.
A hasonlatod ott stimmel, hogy a BKK is szeret nagymértékben szarni az utasok igényeire, a felújított 3. metró (a leállásaival együtt) pedig nagyon jól szimbolizálja a "felújított" Windows 10-et (a leállásaival együtt). Állami cégként pedig kétszeresen kötelessége lenne figyelembe venni az igényeket.
A hasonlatod ott is stimmel, hogy a Microsoft sokkal inkább működik úgy, mint egy túl nagyra hízott, velejéig korrupt és arrogáns állami szervezet, mintsem egy valódi, piaci igényeket kiszolgáló, tisztességes szoftvervállalat. Kishazánkban államapparátusában is sok ilyet találni.
Ezért szar, ha egy szolgáltató monopolhelyzetben van. Persze, mehetsz kocsival, meg gyalog, ha nem tetszik a BKK. Csak ettől nem lesz más, sem jobb.