( _neo | 2017. 11. 01., sze – 17:23 )

Offolok még kicsit, bocsánat. :)

Abban biztos vagyok, hogy a mai autók szabályzó rendszerei több munkapontra is optimalizálva vannak, főleg azért, hogy a különböző elemek kínzását el lehessen kerülni. Pl. konkrétan lehet érezni, hogy a motor kisebb nyomatékot ad le hidegen, hogy a váltó hamarabb felvált, hogy a nyomatékkonverter direkt kisebb nyomatékot ad át a hajtásláncra (és így még a váltóolaj előbb be is melegszik).
A probléma pont ez: a jól optimalizált (sőt, adaptív) szabályzó rendszerek miatt sok probléma könnyen elfedődik a felhasználó elől: pl. tavaly egész nyáron "hideg" motorral jártam, mert műszer hiányában nem tűnt fel, hogy a motor sosem melegszik 70 fok fölé, a rendszer pedig erre nem dobott hibát, mindössze annyi tűnik fel, hogy 1-2 literrel több üzemanyag fogy. Másik alkalommal eldugult az elkoszolódott olaj miatt a váltó hőcserélője, így a váltó mindig 110 fok körül volt, ami hibát még nem dobott, viszont frankón szétégtek a lamellák a váltóban..
Szóval az ilyen műszerek pont azért kellenének, hogy az ilyen hibák időben felismerhetőek legyenek.