( uid_6201 | 2017. 10. 05., cs – 00:37 )

Logikusan végiggondolva valahol az oktatás erőssége és a kirúgási léc magassága környékén keresendőek az okok. És az első ilyen szelekciós léc végülis a felvételi pontszám. Ha valahol be lehet alacsony képességgel csúszni és nem akarják kirúgni a fizető hallgatóságot, akkor ez azt eredményezi, hogy bizony alacsony lesz az a léc, amiáltal a néhány értékes mellett sok-sok kevésbé értékes végzős kerül ki. Egyúttal indikálja azt a folyamatot is, hogy kevés kivételtől eltekintve az erős felvételi pontszámmal rendelkező miért válasszon kevésbé jóhírű fizetős oktatási intézményt valamely jóhírű állami ösztöndíjas intézmény helyett?

http://www.felvi.hu/bin/content/vonal17a/html/meg/meg_63.html

BME bejutás: 375 pont
Óbudai bejutás: 343 pont
Gábor Dénes bejutás (Budapest): 282 pont a nappali, 280 pont a távoktatás
280 pont alatt senki nem vehető fel hazai felsőoktatási intézménybe.