( flimo | 2017. 09. 03., v – 14:35 )

Nincs semmiféle satöbbi, egy dologhoz értsem. Jellemzően tanít 1-2 felsőbbéves tárgyat a saját szakján, meg áttanít valahova matekot. És többnyire évekig ugyan oda, így egy területen kellene értenie a felhasználáshoz. Ha eleve nem egy elborult elméleti arcot küldenek, akkor ez nem lehet probléma.

Nekünk is matek tanszékről jövő ember tanította az analízis 1-2-t, olyan aki mellette kémiai kutatással is foglalkozott. A deriválthoz nem tucatnyi függvénytulajdonság bizonyítása után jutottunk el, mint egy újabb absztrakt valami, hanem felrajzolt egy sebességgrafikont, kiszámoltuk egy pontban a pillanatnyi gyorsulást, és tádám, ez a derivált képlete.

Amúgy nem lenne ördögtől való - ha már minden mérnöki szakon úgyis van fizika - a gyakorlati analízis és a klasszikus mechanika oktatását egybe vonni. Elvégre ez a két dolog egymást támogatva született meg, most égis úgy oktatják őket, hogy az egyikben még nincs meg a matematikai eszköztár, a másikban meg nem látszik, hogy honnét jött ez az egész, és mire jó.