Igazság szerint az info@ cegnev@ és társaira itthon valóban lehet jogilag mindenfélét küldözgetni, mert nem személyhez kötött. Technikailag persze spamek, de ezzel nem lehet mit kezdeni sajnos. A tűzfalas tiltással nagyon nem értek egyet én sem, bár pár hete erősen megtelt a zoknim a sok fosgenerátorral és ipset-tel kombinált egyfajta smtp only fail2ban merült fel bennem. Aztán volt aki továbbment és a mindenféle "rosszaságok" (hibás smtp auth, nincs reverz, protokol hibák stbstb) alapján pontozta a hosztokat és egyelőre smtp szinten azokat kivágja. A tűzfalas vagy egyéb semmitmondó tiltással az a problémám, hogy néha mi is belefutunk, hogy valaki/valahol kivág vagy ilyen "you're not allowed" -osan "sokatmondó" hibát kapunk. Ezzel az a problémám, hogy ha a szokásos problémaforrásokat átnézve se találjuk meg a bűnöst, akkor pingvinezés jön. A bármilyen okból problémás küldőt én szeretném nyakon csípni és kezelni az issue-t, illetve az sem oldódik meg, hogy rendesen küldjünk emailt oda, ahol bannoltak emiatt.
Ideiglenes hibakóddal simán dobálunk vissza sokmindent, bár abból a megfontolásból, hogy valódi tech issueval kűzdőt vagy vétlent kevésbé szivassunk. (Egy épp kihagyó névszerver miatt kár teljesen visszavágni egy emailt MX, A rekord vagy reverz hibával.)
A konkrét hibabejelentés, azaz annak hiánya egy általános probléma. Rendszerint az "ömlik be a spam" jellegűek azt jelentik, hogy kettő nap alatt 1 darab valami spamjellegű eljutott az inboxába, mikor kiderül, hogy 10db mail van a spamfolderben és további N darabot ab ovo visszacsaptunk akkor körötte csend és néma tartomány. Talán a legaranyosabb volt, mikor megszakértették, hogy biztosan (101%!!!negy!) rossz a levelező szerver, hiszen 2-3 napja spamet sem kapott. A szörnyű valóság az volt, hogy néhány visszacsapott spamen kívül valóban nem kapott mailt.