( uid_395 | 2017. 05. 23., k – 17:47 )

btw, semennyire nem meggyőző :) Ahol rendes support kell ott rendes support kell. És az ilyen helyeken többnyire már régen rossz az, ha neked kell széthekkelni a rendszert ahhoz, hogy egy XY helyzetet megoldj.

Ahogy Redhat, Novell, Oracle esetében van rendes support, úgy Ubuntu téren nem tudom mi a helyzet. LTS LTS rendben, de csak a communityre vagy bízva. Míg egy Redhat / Novellnél amennyiben van aktív subscriptionod, akkor bizony egy adott problémával személyesen fognak veled foglalkozni és nem az lesz, hogy esetleg bekerül valamelyik XY distro bugreportjába és ott ül X hónapig. Novell esetén ezt sikerült megtapasztalni. BUG XY rendszernél, reportok összeszedése, support, kontakt, levelezés, ~1 hét és küldtek a patchet. Tádám. Megjavult. Bár tény, nem kevés pénzbe kerül egy ilyen fajta support :) Elképzelném én ezt egy besteffort community verzióban meddig tartott volna ... :/ (Ráadásul elég speciális problem volt, bizonyos feltételek mellett + a csillagok együttállása kellett hozzá, hogy előjöjjön a bug)

Az hogy mellette vagy ellene volt az egy jó kérdés :)

ps.: btw ahogy a Microsoft termékekhez is van EOL, meglepetés, van az a Linux Distrokhoz is. :)