A Microsoft valóban hosszú ideig támogatja a kliens oprendszereit. Ebben egyetértünk. Ez azonban egyáltalán nem jogosítja fel a jelenlegi ámokfutására.
Az, hogy "nem éri meg neki" egy idealizmus, egészen addig, amíg nem megy mínuszba, tehát amíg akár egy cent adózott nyeresége is van a cégnek. Utána lehet azt mondani, hogy "veszetséges ezt így csinálni, nem éri meg". Addig csak egy idealizmus, ami semmilyen más célt nem szolgál, mint a profitmaximalizációt, jelen esetben olyan áron is, hogy 100 millió embert - aki különféle okoknál fogva nem tud frissíteni - ott hagynak a szarban, rájuk szabadítva azokat a sebezhetőségeket, amiket a Microsoft saját programozási hibáinak köszönhetünk.
Nem baj, ha egy cég profitorientált, de legyen felelős és legyen etikus. Ha piaci igény van valamire, akkor elégítse ki és legalább a saját hibáiért vállalja a felelősséget. A custom support akkor lenne etikus ennyi pénzért, ha az XP-be belefejlesztenék a Windows 10 feature-jeit azoknak, akiknek erre szükségük van. A custom support úgy nem etikus, hogy csak a saját hibáikat javítgatják, extra pénzért. Ettől függetlenül, ha tényleg megfizethető lenne egy olyan célcsoportnak, aki pl. anyagi okokból nem tud váltani, akkor azt mondanám, hogy bár nem etikus, de rendben van. Jelenleg nem ez a helyzet. 400 dollár a custom support. Ebből már össze lehet rakni egy második-harmadik generációs i5 konfigot, amin elfut akár a Windows 10 is. Aki nem váltott eddig XP-ről, annak az rá az oka, hogy anyagilag nem teheti meg. Tehát évi 400 dollárt nem fog tudni kifizetni. Ugyanakkor lehet, hogy évi 40 dollárt ki tudna. De megint ott tartunk, hogy még mindig az M$ saját hibáinak a foltozgatásáért fizessenek. Ami még mindig kurvára, de nem etikus.