( saabi | 2006. 05. 30., k – 16:45 )

Igazad van. Lehet az a probléma velem, hogy mindig is nagyvállalati szemszögből néztem ezeket a dolgokat, ahol a support-ot megvenni többé-kevésbé magától értetődő dolog.

Hogy az EVA-val nem problémád, az abból adódik, hogy a disk-eket nem zavarja olyan módon a SCSI reset mint a szalagegységeket. Azokat is csak annyira, hogy jó eséllyel visszatekernek. Ami ugye disk-en értelmezhetetlen.

Lehet, hogy opensource OS-nél levelezhetsz az ALKOTÓVAL is, de ez sehol nem garantálja, hogy Ő időben és jól válaszol. Ráadásul feltételezed, hogy a vállalatoknál olyan az üzemeltető gárda, hogy képes egy OS írójával levelezni és az iránymutatásuk alapján megoldani a saját problémáját. Ez lenne az ideális, de sajnos nincs így. Ha viszont van support szerződésed - és az ésszel lett megkötve - akkor a támogató cég akár anyagilag is érdekelt lehet a probléma mihamarabbi megoldásában. Mondjuk amúgy is, hiszen kinek hiányzik hogy rossz híre kerekedjék?

Szóval vállalati szinten alkalmas-e a Linux server operációs rendszernek? Kis költségvetésű vállalatok esetén mindenképp, de akkor el kell fogadniuk a korlátait. Nagyvállalati környezetben is el tudok képzelni olyan szerepkört ahol egy Linux server dolgozik, de a magas rendelkezésre állást igénylő, "mission critical" alkalmazásaimat azért inkább kereskedelmi UNIX-ra tenném.
Nem kérdéses melyikre. ;-D

Ave, Saabi.