( ironcat | 2017. 03. 10., p – 09:38 )

Félreértés ne essék, nekem nem a szoftverekkel van problémám, hanem szolgáltatással.

Korábban (pl. tavaly) nagyjából ez volt a menet:
- Beérkezett az országba a küldemény, és néhány órával azután hogy a küldő nyomkövető oldalán megjelent az információ, a Posta oldalán is megjelent a „hír”
- 2-x nap után megjelent a Posta oldalán, hogy „Továbbítva belföldi feldolgozásra” (vagy valami hasonló). (Ha nem volt áfa/vám vonzata a küldeménynek.)
- 1-y nap után megjelent a Posta oldalán, hogy „Kézbesítő postára megérkezett”. Ha ez éjszaka, vagy hajnalban történt, akkor még aznap kézbesítette a postás. Egyéb esetekben másnap megkaptam a küldeményt.

Volt, amikor porszem került a gépezetbe, és nem teljesen így mentek a dolgok, de az esetek többségében így működött a dolog. Amikor nem volt korrekt a tájékoztatása, akkor – utólag, vélhetőleg hasra – megjelentek az elmaradt információk.

Az egyik küldeményem kb. 2 hete (szerdán) érkezett be az országba a Posta oldala szerint. Egy hétig semmi változás. Tehát nincs belföldi feldolgozásra, vagy kézbesítő postára hivatkozás, de múlt pénteken megkaptam a küldeményt. Most még arra sem vették a fáradtságot, hogy utólag kozmetikázzák a dolgot, csak a kézbesítés ténye jelent meg a Postánál. Olyan apróságon ne akadjunk fenn, hogy délután 5 körül* kézbesítette a postás, és valamikor este megjelent az oldalon, hogy délelőtt, 8 óra akárhány perckor kézbesítették. Most van egy küldeményem amelyik tegnap este megérkezett az országa. De csak a küldő nyomkövető oldala szerint, mert a Posta oldalán még: „A megadott küldeményre vonatkozóan a rendszer sajnos nem talált adatot.”

Tehát, ha a tavalyi színvonalhoz hasonlítjuk a mostani működést, akkor jelentős visszaesést tapasztalhatunk a szolgáltatásban. Pedig az sem volt túl magas színvonalú. És nem, nem a kézbesítő postás végzi rosszul a munkáját, hanem rendszerszintű problémáról van szó.

Sajnos a külföldről érkező, kis értékű küldemények esetén nem kerülhető ki a Posta, így kénytelen vagyok igénybe venni a szolgáltatásukat.

*: Egyébként a postásunk mostanában általában 4 óra után ér hozzánk, ami nekünk jó, mert ilyenkor már általában van otthon valaki, így nem kell másnap bemenni a postára a küldeményért. A postásnak már valószínűleg nem annyira jó, hogy délután 5-kor még kézbesítenie kell.