( uid_4656 | 2016. 07. 05., k – 02:34 )

Ó, hát szóljanak. Egész komplex rendszereket tudok tervezni, pl. komplett banki IT infrastruktúrát. Ha kell, le tudom vezényelni, ha kell meg is tudom csinálni, bár ez utóbbi eltart egy-két évig, ha egyedül kell dolgozni. Tudok rá adni konkrét referenciát is, ha kell. Eddig szokott is tetszeni a fejvadászoknak a dolog.

Aztán elmondják, hogy az általam elvárt fizetésnek úgy a tizedéért (nem vicc, tényleg kb. ilyen az arány) kellene rendkívül komplex módon (!) bekonfigurálni mondjuk egy apache-ot. Erre azt tudom mondani, hogy sem pénz, sem kihívás nincs benne, akkor miért is jó ez az állás?

Itt szokott jönni, hogy fejlődhetek (apache konfigurálással? WTF? ember, nem tudod, hogy miről beszélsz...), fiatalos a társaság (34 éves vagyok és kb. 10 éve elmúlt, hogy érdekeljen, hogy fiatalos legyen a munkahelyi társaság), van lehetőség angol nyelvtanfolyamra menni (elvoltam eddig angol anyanyelvű cégeknél/országokban is, nem különösebben érdekel, hogy valami magyarul vagy angolul van).

Esetleg elmondják, hogy a cég tök nyitott az új dolgokra, hogy van Docker (persze, a régi, Clipper adatbázissal dolgozó Cobol programjaik futtatókörnyezetét emuláló linuxukat valaki bevágta konténerbe, hátha attól kafább lesz) meg DevOps (azaz írtak egy ansible playbook-ot az NTP klienseik beállítására, persze, pont erről szól a DevOps).

Magyarországon nem nagyon vannak igazán jó lehetőségek. Illetve vannak, mondjuk úgy 100 tök jó, érdekes, izgalmas pozíció van. És tök jó, hogy vagyunk rájuk úgy 50-en eséllyel pályázók. De az igazi hiány nem itt van, hanem a telefonos-helpdeskes témakörben, olyan emberekből, akik kb. 70%-os eséllyel meg tudnak javítani egy PC-t.

Bocs, kicsit csapongó voltam :-)