( Bence54 | 2016. 02. 16., k – 01:44 )

Nyitóposzt első két idézete. Nem akarok csúsztatni én sem, ezt az állítást Tim Cook tette és nem azok, akikre én reagáltam - sőt, így visszaolvasva zsoc hozzászólását, most fogtam fel, hogy ő is inkább a lehetőséget látja benne. Hát... akkor finomítsunk / pontosítsunk a dolgon: jelenleg az említett területen egész biztosan nem váltja ki, és őszintén szólva nehezen tudom elképzelni, hogy ez a közeljövőben megváltozzék. Egész egyszerűen azért gondolom így, mert az iPad egy mobileszköz, arra van kihegyezve: korlátolt méret, korlátolt teljesítmény és bővíthetőség. A zenei tartalomkészítés viszont nagy teljesítményt (sok processzormag, viszonylag magas órajelen a párhuzamos számításigényes feladatok miatt és persze a latency hajsza miatt), sok memóriát (gyakorlatban ez ma 16GB minimum, de inkább afölött), jó bővíthetőséget (controllerek, keyboardok, DSP kártyák, hangkártyák) igényel. A touchscreen remek kiegészítő, de nem lehet százas nagyságrendű shortcutot bepaszírozni gombokra és gesztúrákra (ellenben pl. kiváló automation curve rajzolásra!), tehát csak kell egy külső billenyűzet is. Egy soksávos felvételnél a kisképernyő rettentően kényelmetlen, ha mozgóképpel is dolgozik az ember, rögtön megszületik az igény egy másodlagos monitorra is. Ezek után kit érdekel a mobilitás? Ez bizony helyhez kötött munka (és még ide sem soroltam a megannyi studio felszerelést), ennyi kacat mellett az is mindegy, hogy 10 vagy 20 kiló a vas (általában úgyis külön szobában van a stúdión belül), csak bírja teljesítménnyel.

Szerk.: Ja és kihagytam a háttértárat. Na abból nincs olyan, hogy elég.