( persicsb | 2016. 01. 12., k – 17:18 )

Az, hogy valami casual game, meg sandbox, attól még baromira lehet olyan játék, amit baromi költséges volt kifejleszteni, sok emberi erőforrás kellett hozzá, komoly befektetői döntés.
Nem attól lesz valami AAA game, mert RTS meg RPG meg FPS vagy MMORPG.

Attól AAA egy játék, hogy baromi komoly befektetés kell hozzá. És mint írtam, épp ezért jó mércéje a Linux komolyanvehetőségének, hogy nagy befektetők mennyire akarnak Linuxos támogatásra költeni, mérhető nagyságú platformnak tekintik-e, amiről gondolják, hogy megéri támogatni, mert visszahozza a fejlesztési költségeket.
Hogy értsd: egy 10 millió dolláros játék esetén lehet, hogy azért éri meg a Linuxot támogatni, mert visszahozza a fejlesztési költség 15%-át.
Míg egy 200 millió dollárosnál lehet, hogy csak az 1%-át hozza vissza, hiába adják el több Linuxos példányban, mint az előzőt.
És 1%-ért nem biztos, hogy tepernek, mert lehet, hogy ha a platformszélesítés költségét másba fektetik, jobban visszajön az ára.
Ezért fontos a nagy költségvetésű játékokon mérni a Linux mint játékplatform meglétét.