Akkor nevezzük pikk-pakknak, úgy jobb?
Ha fontos a rendelkezésre állás, akkor úgyis megfelelő mértékű redundanciát kell megvalósítani. Ha nem volt fontos, nincs redundancia, és letérdel valami, akkor úgyis üzemidő kiesés van.
Szerintem az átlag KKV elégedetten csettint, amikor a havi pártízezer forintos szolgáltatási díj mellett az ügyelet átlagosan 1-1,5 órán belül a helyszínen van, és mondjuk további 10-30 perc közötti időben kilapátolja a szart a szekrényből, majd minden megy tovább.
Ez az ügyfél telephelyére vonatkozik. Ha az ügyfél gépe az adatközpontban lakik, ahol napi 24 órában helyben van az ügyeletes, ott riasztástól számított 10-30 percen belül ketyeghet az új vas.
És igen, az informatikában mindig benne van a szopás lehetősége, de a fentiek a tipikus idők a tapasztalatok alapján.