( timi | 2015. 12. 02., sze – 19:37 )

Goto hrgy kommentjére írt válaszom.
Arról volt szó, hogy új konzolgeneráció megjelenése után már sok független gyártó nem adja ki a régi konzolokra a játékát. Ezért (8)-9-10 évig biztosított játékmegjelenésről nem lehet beszélni.
A játékfejlesztőknek egyébként nyűg a konzolgeneráció váltás. Ma Xbox One konzolnál 10 millió a plafon ami elméletben el lehet érni eladásokban. A sokkal sikeresebb PS4-nél is 29 millió az üvegplafon. Ha a korábbi generációra is kihozzák, akkor le kell butítani a grafikáját 2005-2006 konzoljainak technikai színvonalára és az érződni fog az új konzolokon is gyengébb megjelenésben, játékélményben. Vagy duplán kell dolgozni a két generációra. Erre a Rockstaron kívül kevesen hajlandóak.
Mire 50-60 milliót eladnak a hagyományos konzolokból (ami az aktív Steam userek számának a fele), hardveres képességeikben annyira lemaradnak pc-től ami már meglátszik a játékok grafikáján.

"Wii-t _sem_ fenyegette a fent említett veszély, mert ott sem kezdődött előbb a nyolcadik gen, mint a többieknél."

Ez valahogy nem a te napod. A Wii U egy évvel a PS4 és Xbox One előtt jelent meg 2012 novemberében. A Wii U-nál azért kevésbé problémás a váltás, mert (egyedül a hagyományos 8. generációs konzolok között) visszafele kompatibilis az előző Wii-vel.

Up: időközben szerkesztetted. Végre beláttad mennyi tévedést hordtál össze.