( pezo | 2015. 11. 16., h – 21:34 )


Azért nem veszünk gyárilag (mechanikusan) kiiktathatós zárat, mert azt nem tudjuk felülvezérelni távolról. Ha pénteken kiiktatva felejtődik az ajtó, nem szerencsés, ha egész hétvégén úgy marad.

Szerintem emiatt a gyári (olcsó) megoldások 100%-a nem felel meg az igényeknek.
A "tákolt" megoldás java része pedig a rendelkezésükre áll.
És tákolni is szeretnének, ezzel érdeklődést erősíteni a diákságban.

Sajnos azt tapasztalom, hogy
- az ipar nem igényli az alapelektronikához értő szakembert (nincs műszerész/stb. állás)
- a NEM műszerész/stb. szakmák tananyagában (amit az ipar igényel) nincs benne az alapelektronika (és nem is fér bele) kellő mélységben (anyag- és alkatrészismeret, mérések, alapáramkörök jellemzői)
- az ipar igényli az alapelektronikához értő szakembert (nincs műszerész/stb. állás), de az oktatási rendszer sz*rik rá, és lehetetlenné teszi az oktatási intézményeknek, hogy errefelé mozduljanak el.

Idén több pályaválasztási kiállításon/tájékoztatón voltam, ezek a tapasztalataim.

Tehát a jólelkű tanárnak, aki látja, hogy az alapelektronika igen hasznos kiegészítő ismeret, megpróbálja tanórán kívül megnyerni a diákokat, hogy foglalkozzanak ilyenekkel.
A diák meg dilemmázhat, hogy egy kompletten személyre szabható világgal foglalkozzon (pc-s játék/internet/programozás), vagy inkább egy nehezen megugorható akadályokat támasztó valós problémakörrel (elektronika). Te melyiket választanád diákként? Ők hazamennek játszani. Kivételesen jó esetben programozni.