nvidia es geforce egy ceg, szoval az nvidia kartyak OpenGL teljesitmenye linuxon sokkal jobb, mint a (windowsos benchmarkok alapjan elvileg veluk egy kategoriaba tartozo) radeonoke. A phoronix-on lehet teszteket nezegetni, mit tudnak az AMD kartyak linuxon radeonsi ill. catalyst hasznalataval, es mit tudnak az nvidia kartyak a nouveau ill. nvidia driverekkel. Osszehasonlitva egy directx 11 teszttel szembetuno a kulonbseg, nem csak 25%, de sokszor 100-200% is lehet az nvidia javara - szigoruan OpenGL-t nezve, hiaba piszok jok a radeonok pl. OpenCL-ben, a jatekokhoz nem ez kell. Emelle jonnek a kulonfele kompatibilitasi problemak, ha a fejlesztok csak nvidiara dolgoznak (pl. steam jatekok zome, wine), akkor radeonon sok lehet a szivas - nem feltetlenul azert, mert rossz lenne az AMD-fele OpenGL implementacio, hanem mert ha nv-n mukodott valami, akkor a fejlesztok szerint az ugy van jol, meg akkor is, ha esetleg a mukodes nem felel meg az OGL specifikacionak. Tipikus worksforme...