( hrgy84 | 2015. 09. 07., h – 10:55 )

Az a problema, hogy ez kicsit olyan lenne, mint ha arrol inditanank topicot, hogy "Mire kell egy szamitogep vasarlasanal figyelni?", csak veg nelkul dolnenek a hasznosabbnal hasznosabb tanacsok, mindenfele konkret szervezoelv nelkul. A webshop az egy atfogo fogalom, baromira nem mindegy, hogy mozijegyeket adsz el abban a boltban, vagy szamitogepalkaltreszeket, vagy kezmuves termekeket, mindegyik eseteben masra kell figyelni. Persze vannak generikus dolgok (kifogastalanul mukodo fizeto felulet, hatalmas kosar gombok elszorva mindenutt, jol olvashato arak, jol olvashato tajekoztatas, hogy az arak netto/brutto ertelemben ertendok, nemzetkozi bolt eseteben konnyen megtalalhato devizavaltas az arakon, stb), de ezek csak generikus pontok. A konkret webshop igenyei ugyis csak a fejlesztes/teszteles fazisaiban jonnek ki. Ezert kell olyan emberrel dolgozni, aki nem csak latott mar webshopot kivulrol, de ismeri a belso mukodesuket is, tudja, hol vannak a buktatok. Raadasul azok a webshopok, amiktol behanysz, azok valoszinuleg szinten nem koltottek tul sokat a felulet megtervezesere. Azzal egyutt, hogy az UX tervezestol semmi nincs tavolabb, mint az objektiv fogalmak, ott megvalosul a lehetetlen: objektiv meroszamokkal alatamasztott szubjektiv ervek.

Es egy webshop fejleszto attol tud olyan jo lenni, hogy mar csinalt mas, kevesbe sikeres webshopokat, ahol mar megtanulta, mit nem szabad csinalni egy webshoppal. Most te fogsz nekiallni, es valoszinuleg ez a kevesbe sikeres webshopjaid egyike lesz, ot ev mulva mar jobbat csinalnal a mostani tapasztalatok alapjan, erre garanciat vallalok.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik