Látod, Te magad sorolod az ellenpéldákat az állításodra. Meglátásom szerint nagyon kevés piacra érkezett elsőnek-elsők közt a Microsoft. Tipikusan inkább meglévő piacokra lép be úgy, hogy széles közönség számára teszi elérhetővé az adott megoldást.
Bizony, a (DOS-os) WordPerfect felhasználók lesajnálva néztek a (DOS-os, később Windows-os) Wordre. Aztán váltottak.
Bizony, a Lotus 1-2-3 felhasználók lesajnálva néztek az Excelre. Aztán váltottak.
Bizony, a Novell rendszergazdák lesajnálva néztek a Windows Serverre. Aztán váltottak.
Bizony, a Netscape felhasználók lesajnálva néztek az Internet Explorerre. Aztán váltottak.
Bizony, a különféle levelezőrendszerek adminjai lesajnálva néztek az Exchange-re. Aztán (jórészt) váltottak.
Bizony, a különféle statikus intranetre használt webszerverek adminjai lesajnálva néztek a SharePointra. Aztán (nem kevesen) váltottak.
s.í.t.
"Természetesen mind saját protokoll(-bővítményekkel)" Azért akkoriban nagyon más volt a PC-s IT-világ. Nem tűnt ki a Microsoft a versenytársak közül. És persze a protokollok jórésze is inkább fejlődőben volt, nem meglepő, hogy aki új dolgokat alakított ki, az kiegészítette. Nézd csak a mai böngészőket: azon protokollokban, amik még nem egyöntetűen elfogadottak, bőven vannak böngészőmotor-specifikus kiegészítések.
Üdv,
Marci