Srácok, ne értetlenkedjetek már!
Rég volt, amikor programozó voltam, de előfordult, hogy ügyféllel kellett találkozni. Pl. workshop.
A mostani cégemnél simán van olyan, hogy valami ügyféltől valaki jön a céghez, és végigmegy az irodában.
Minden ilyesmit a megfelelő módon kell kezelni.
Amikor programoztam és nem volt workshop, akkor bementem reggel farmerben és pólóban, átcseréltem a farmert szövetnadrágra (mert nekem az sokkal kényelmesebb), a cipőmet papucsra és dolgoztam estig.
Ha workshop volt, a munkahelyi szekrényből kivettem egy tiszta és vasalt inget, egy nyakkendőt és egy elfogadhatóan kinéző zárt fekete bőrcipőt, átöltöztem és így vártam az ügyfelet.
Manapság amikor ügyfél várható, megy egy kör email mindenkinek (programozók, takarítók, managerek), hogy figyelem, ügyfélveszély, mindenki öltözzön rendesen (= hosszú nadrág, nem szakadt vagy lehányt póló, cipő és nem papucs), és mindenki takarítson egy kicsit az asztalán, valamint ne játszanak a gépeken a látogatás ideje alatt.
Úgy gondolom, hogy mindkét fenti bekezdésben leírt viselkedés teljesen normális, elvárható viselkedés egy olyan cégnél, ahol ezek a dolgok elő-előfordulnak.
És igen, egy ilyen cégnél simán lehet, hogy már felvételkor ki szeretnék szűrni azokat az embereket, akik mondjuk a körlevél ellenére alsógatyában és pörköltszaftos atlétában asztalra feltett lábbal játszanak akkor, amikor átsétál az ügyfél az irodán, csak azért, mert ő ugyan meg nem adja a tiszteletet valakinek, aki még nem bizonyított személyesen neki. Vagy általában, ő senki kedvéért fel nem vesz egy inget.
És az indok, amit kértél: ha az ügyfélnek nem tetszik, hogy Sanyi a programozó kinyúlt, lukas pólóban jött be a workshopra követelményekről és architektúráról beszélni, akkor lehet, hogy a másik fejlesztőcég kapja meg a szerződést, mert ott Pista hajlandó volt arra az egy órára lecserélni a kinyúlt, lukas pólóját egy ingre.