A resume= kernelparameterrel mondod meg. Ez ketfele dolgot kaphat: egy disk utvonalat (/dev/sda6) vagy egy UUID/LABEL koordinatat (LABEL=HIBERNATE), a megfelelo swap particiot az mkswap -L HIBERNATE /dev/sda6 paranccsal tudod meglabelezni (ehhez az illeto swap particionak inaktivnak kell lennie). Ha UUID-parti vagy inkabb, akkor a blkid parancs a baratod.
Hibernalas elott leuriti az erintett swap particio megfelelo teruletet, vagyis arrol gondoskodnod kell, hogy sose legyen fizikai memoria + VGA memoria osszegnel kevesebb szabad swaped, mert akkor nem tud menteni (bar eleg sokat probalkozik, szoval van olyan scenario, amikor ez sikerulhet, de biztosra nem szabad venni).
Amire meg erdemes figyelni (ez oprendszer-fuggetlen egyebkent):
- Az OpenGL alapu cuccok rendszerint nem szeretik az alvas/hibernalas allapotokat, a legtobbszor nem jon vissza a grafika
- Virtualis gepeket celszeru hibernalas elott kikapcsolni / suspendelni. Erosen virtualizacio-fuggo, hogy visszajonnek-e a gepek.
- A Flash/HTML5 videok nem szoktak meg szeretni a hibernalast, idonkent elszall a bongeszo / plugin.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik