szerintem az a gond vele, hogy "sok",
olyan "finomságokat" is használsz, amelyek további magyarázkodásra/gondolkodásra késztetnek, és ezáltal elvonod a tanuló figyelmét a "lényegről", a for ciklusról(?) (mivel arra hivatkozol, ezért feltételezem, hogy annak bemutatása volt a szándék),
pld. megkérdezheti a kolléga, hogy a paraméterek kiértékelési sorrendjére van-e valamilyen szabály?
akinek nem egyértelmű, hogy mire gondolok:
a te kódod online futtatva: http://ideone.com/G4LuIk
"átírva" (nem gondolkodva, csak az elvárt szintaxishoz alkalmazkodva) C-re: http://ideone.com/FusO37 (nem így tördelném, de tartottam magadat a példádhoz)
azt írod, hogy üzemeltető vagy, nem programozó, és ez alapján esetleg meg is lepődhetsz a C-s kód kimenetén,
ha tisztában voltál a felvetett "problémával", akkor meg feleslegesen leterheled a tanulót, annak a "tárgyalásával", ha meg nem említed, akkor berögzülhet neki olyan "minta", ami egy megváltozott környezetben nem fog működni,