( Lacyc3 | 2015. 03. 18., sze – 17:27 )

Felhívnám a figyelmed, hogy azzal indítottam, hogy átlagfelhasználó. A céges rendszer az tökre más káposzta, ott vannak eszközeim arra, hogy megvédjem a felhasználóimat és minimalizáljam a hibás frissítés okozta kellemetlenséget. Más kérdés ugye, hogy valahol mégis szomorú a dolog az, hogy arra kell készülni hogy mi fog megint gallyra menni, de legalább tudok rá készülni, ez pedig fontos előny. :)

Attól függ, mit értünk közvetlen hibának. Ha ragaszkodunk ahhoz, hogy frissítés után teljesen használhatatlan lett a gép (BSOD, folyamatos reboot mint itt és a többiek) akkor szerencsére nem jellemző. Bár az utóbbi idők frissítéseiből kiindulva ezt inkább nem kiabálnám el..

A félreértés elkerülése végett, sosem volt szó berhelésről, gányolásról vagy egyéb nem támogatott taknyolásról. Viszont volt már frissítés után korrumpált registry, órákon át tartó, automatikus frissítés -> reboot -> frissítés visszavonása -> reboot -> frissítés -> reboot ciklus is. Aztán ha a felhasználó megunja a mókuskereket és kilövi az egész kócerájt, akkor még valami korrupt lesz és esélye van annak, hogy el sem indul. Ilyenkor jöhet a rendszer-visszaállítás, rosszabb esetben újratelepítés. Közelről nézve ez nem az os vendor közvetlen hibája, hiszen a felhasználónak csak végig kellett volna várni a folyamatot.. távolabbról mégis, mert szívatta a felhasználót, az pedig jogosan begurult.

Szóval tudnám értékelni, ha az MS jobban tájékoztatna arról, hogy mit csinál a Windows, mert a "felkészülés a frissítések telepítésére" és az "egy pillanat" vagy az "újraindítás..." felirat nem igazán tájékoztatás. Ahogy az is jó lenne, ha jobban tesztelné a frissítéseit.