( BZoltan | 2015. 03. 07., szo – 11:54 )

A te (mi) huszas éveinkben az online tartalomszolgáltatók (nem is voltak még ilyenek) nem abból éltek, hogy adatot gyüjetenek a tartom fogyasztóiról és dinamukus, testre szabott reklámot tolnak az arcába.

Húsz éve még előfizettünk pár napilapra és hetilapra. Ma pedig elvárjuk, hogy "ingyen" minden hír és érdekesség azonnal, de késedelem nélkül ott teremjen szinesen, szagosan a képernyőnkön.

Húsz év alatt az internetből nagykorú és elsődleges média lett. Ráadásul ennek a médiának az egyetlen üzemanyaga a reklám. A neten nincsen előfizetés, nincsen közvetlen állami támaszték, vagyis kizárólag a reklám piacból kell minden tartalomszolgáltatónak megélnie. Innentől kezdve, te a fogyasztó nem ügyfél vagy, hanem áru. Az ügyfél az a reklámszolgáltatást vásárló vág, nekik pedig nem az a fontos, hogy neked a 486sx géped egy megás trident kártyával is pengén renderelje a weboldalakat. Őt az érdekli, hogy minél ügyesebben minél jobban célzott reklámot kapjál a képedbe.