( s_attila | 2014. 09. 18., cs – 14:09 )

Ha "csak" programoz(gat)ni szeretnél, akkor tökmindegy, hogy miben tanulsz, arra, hogy kiírd, "Hello World", meg kiszámolj ezt-azt, bármi képes, vagyis ahogy szerintem jól is érzed, kell egy cél (nálad: Resident Evil játék készítése), és ahhoz eszközt választani.

Más kérdés, hogy egy full 3D játék készítése vagy 1) baromi nagy cél, sok matekkal 2) nagy cél, sok gányolással és "mástól-lopok"-kal (és közepes sok matekkal, legfőképp lineáris algebrával).

Én azt javasolnám -- ahogy azt mások is előttem --, a programnyelvek alapvetéseit (változók, eljárások, függvények, programszerkezet, szekvencia/ciklus/elágazás , stb.) a környezetednek (Linux) megfelelő nyelven sajátítsd el, tudj megírni pszeudo kódban pár alap dolgot (pl. kávéautomata működése), vess pár pillantást az algoritmusok és adatszerkezetek témakörre, s ha ezek az alapok biztosak, kezdhetsz felfele lépegetni.

Ha kifejezetten 3D játékkészítés marad a meghágandó hegy, akkor a Unity 3D game engine-t javaslom, ebben pikk-pakk össze lehet dobni játékokat (UnityScript = JavaScript, C# v. Boo), de ha az előbb említett alapokat kihagyod, akkor még azt se fogod tudni, hogy milyen adatszerkezetben tárold el a játékosod értékeit.

Fontos, hogy amit magadról leírtál, azt úgy hívják: dilettáns, kicsit mindannyian ezek vagyunk (a nagyokos dilettánsok a polihisztorok ;) ), és ha te programozni akarsz, akkor hagyd az artista munkákat másra (vagy rosszabb esetben vásárolj be (pl. a Unity-nek is van store-ja ilyen célra)), te pedig képezd ki magad rendes kódernek.

Ha pedig igazán meg szeretnéd szeretni a programozást, akkor valamelyik virtuális világban való szkriptelést próbáld ki (istennek lenni jó).