( uzsolt | 2014. 06. 16., h – 18:58 )

Az anatomiai abrat is csak azert ismertek fel tobbsegeben, mert melle volt

Pont itt volt nálam a sor vége, hirtelen nem is értettem :)

Es szerintem ez igy baromi nagy problema, mert igy mindaz az erofeszites, amit a tanarok beletesznek egy-egy oraba gyakorlatilag 70-85%-ban karba vesz.

Nem mondanék arányt, de ilyesmi lehet. Mondjuk én inkább nem azt mondanám, hogy kárba vész. Sokszor passzív tudásként van jelen, amit ismét egy példával szemléltetnék: 1998-ban megszereztem németből a nyelvvizsgát. Azóta nem is igen foglalkoztam némettel (nyilván mert mindenhol angol jön szembe velem), viszont két éve (tehát 2012-ben, 14 év német nélkül) nyaraláson az egyik pincér németül kezdett el velem beszélgetni, tudtam is rá válaszolni, alapdolgokról egy pár percet beszélgettünk is.

Az erőműves példádon a jóérzésű tanárok felszisszennének. A tanítást (még akkor, is ha tudjuk a "felejtés arányát") nem azért csináljuk, hogy fú, milyen jó hatásfokú. Hanem a maradék 20-30 (vagy akármennyi)%-ért.