Nem akartam beleszolni az eddigiekbe, mert csak autos navival foglalkozom, hajozassal nem. Bar biztos jo buli lehet az is.
Regen valoban az volt a jellemzo, amit irsz - es amit az NMEA protokollban is megtalaltal. Volt egy okos GPS vevo, amit fel tudtal programozni trukkos modon, meg lehetett adni neki a waypointokat, lekerdezni a vizmelyseget, a magneses es valodi eszak kozti elterest, meg hasonlokat.
Aztan rajottek, hogy ez joreszt felesleges. Ma mar a GPS modulok joreszt a GGA, RMC, GSV, GSA mondatokra korlatozodnak (par opcionalissal). A regi rendszerekkel ellentetben most mar intelligensebb kutyukkel vannak osszekotve, es a GPS vevot mar csupan egy adatforraskent hasznaljak. Aztan ha a rendszer kulonbozo waypointok kozt akar navigalni, akkor megoldja maganak a GPS modul megfelelo funkcioja nelkul (ez azert is jobb, mert igy siman cserelhetsz GPS vevot, nem fog maskepp mukodni a rendszer, amig kapsz koordinatat, sebesseget, meg pontossagot).
Szerintem jobban jarsz, ha te is csak a pozicionalashoz hasznalod a GPS-t, es ha kell kulon magneses iranytu is, akkor egy tablazatbol kiolvasod a megfelelo erteket. Nem tudom mivel akarod feldolgozni az infot, de pl. egy SD kartyan mar elferhet a vizi terkepeid mellett.
--
Why did the chicken cross the road?
It was trying to get a signal on its iPhone 4.