Látom te is megtaláltad (ismét?) a kákacsomót, sikerült felismerni a hozzászólás legfontosabb részét. Beindult ismét a terelés. Nagyon ügyes vagy.
Persze akkor minek vagy ilyen hangos?
Azért, mert rühellem az olyan megnyilatkozásokat, hogy a tanárok agymosottak, mindegyik rosszul csinálja, meg én sokkal-de-sokkal jobban csinálnám, stb. Meg ilyenkor fogjam be a lepénylesőmet, úgy gondolod?
Szóval: viszonylag. Ezt úgy értsd, hogy egy kb. 45ezer fős településről és vonzáskörzetéből jönnek a gyerekek. A legjobbak elmennek a megyeszékhelyre, két országos TOP10 gimi is van ott (pl. az ottani osztályok érettségi átlageredménye 80% fölötti - úgy, hogy az érettségik kb. 20%-a emelt szintű, ja, az emelt érettségik átlaga is 70-80% körül mozog - mi meg legtöbbször örülünk, hogy nálunk a legjobb annyi lesz).
A nem legjobbak közül is sokan inkább a megyeszékhelyre mennek, mert... mert az menő, vagy mittomén. Van egy másik gimi is a városban, tehát még nem is vagyunk egyedül.
Az iskoláról: a tanulmányi átlag 4,00 körül mozog. Érettségi átlageredmény matematikából 60% körüli (amelyben nyilván van 95%-os és van 26%-os is - tudod, ez az "épphogy kettes"-kategória).
Komoly versenyeredményeink (pl. OKTV) ritkák, mint a fehér holló (bár épp most volt egy fizika OKTV első helyezettünk, és kb. egy évtizedre ennyi is volt, és sajnos valószínű, hogy kb. ennyi is lesz, bár sose lehet tudni).
Így értem a viszonylagost - ugye azért nem is annyira jó és finom, mint első hallásra tűnik? 25-30% körüli matekérettségik nem ritkák nálunk (többit nemigen tudom, a fizika meg nem igazán releváns, ui. fizikából az szokott érettségizni, aki tényleg fizikás, és nem csak azért, mert kell), bár nyilván nem az a jellemző.
A középiskolai rangsorban, amennyire rémlik, kb. 150-200. helyen vagyunk. Ez (mondjuk) azt jelenti, hogy minden megyéből van 8-10 olyan iskola, akik jobbak nálunk. Nyilván az 500. helyen lévő iskolához képest "válogatottabbak" a gyerekek, de pl. a budapesti Fazekashoz képest... teljesen más dimenzió.
Kerdes akkor, mennyire van ralatasod a dolgokra, peldaul egy valogatatlan altalanos iskolara?
Tanítani "válogatatlan" általános iskolában valóban nem tanítok. Viszont elsőkézből ismerem az ottani helyzetet, ismerek a városból sok tanárt, és sok tanár is ismer engem - tudod, vannak városi versenyek, ahol azonos szakú tanárok együtt vannak, és még néha-néha beszélgetnek is ;)
De akkor egy kérdés: neked vagy atomjaninak, vagy majdnem bárki másnak (elsősorban a trollkodókra gondolok) mennyi rálátása van? Ja, 10-20-30 évvel ezelőtt járt iskolába, és ennyi? Én kérek elnézést.
Es hogy milyen alapon nyilatkozol arrol, hogy a nem valogatott gyerekeknek amit a nem valogatott tanarak* adnak az ugy szep es jo?
Ha a stílusodat akarnám felvenni, akkor mondanám, hogy nézzük meg fordítva, azaz: te milyen alapon nyilatkozol, hogy az oktatás milyen? Én legalább tanár vagyok, látom belülről, nap, mint nap. És te?
Normális stílusban válaszolva: légy kedves, és mutasd meg, hogy hol nyilatkoztam ilyet. Nézd csak meg, mit is írtam pl. itt (kiemelések tőlem):
Fentebb írtad, öcséd szakácsnak készül. Az ő esetében valóban felesleges "erőlködés" ez a matek.
...
Egyébként még most is úgy vélem, hogy szakmunkásnak felesleges érettségizni. Az ő "érettségije" a szakmunkás bizonyítványa, ő azzal igazolja, hogy ért valamihez.
termeszetesen nem valogatjak a tanarakat a kulonfele intezmenyek
Aha. Jó, hogy szólsz, mert eddig azt hittem, hogy de.
Kérlek, ha legközelebb nekem akarsz esni, először olvass el mindent, nehogy hülyeséget írj, mint ahogy atomjaninak szokása. Lassan már semmi értelmét nem látom, hogy bármit is leírjak, amikor úgyis mindent a számba adtok atomjanival.
Még egy dolog: próbáljunk már a témáról beszélni. Ennek a személyeskedésbe, vagdalkozásba való átmenésnek (a trollkodás "örömén" kívül) semmi értelme.