( vilmos.nagy | 2014. 06. 12., cs – 16:20 )

Egyrészt ez csak egy kiragadott példa volt arra, hogy ha az alapok nincsenek meg (első néhány osztályos matek), akkor később sokkal nagyobb szenvedés ezeket „tanulni”.

Másrészt ebben a témakörben tipikusan olyan feladatok vannak, hogy „van egy szökőkút, kör alakú, itt az egyenlete. Meg van egy sétány, itt az egyenlete. Akarok ültetni egy fát, ami pont a kettő között van, számold ki, hova ültessem.” -> ebben én látom, hogy fel tudok írni kettő egyenletet (kör-pont távolság, paraméteresen x,y koordinátákkal; sétány-pont távolság ugyanígy), s ezeket egyenlővé téve majd meglesz a meglesz a a keresett eredmény. Szerintem ez eléggé „egyenletrendszeres” dolog, hogy látom, hány egyenletem lesz, látom, melyik mit jelent, s tudom, hogy mit akarok kihozni belőle. Onnantól már csak mechanikus, gépi számolgatás, az a legkevesebb...

De mint lentebb/fentebb is említették, ez nem az én problémám, én csak segíteni próbálok. De mivel nem látok bele öcsém fejébe, így csak megtippelni tudom, hogy emiatt nem megy neki, de mint mondtam, kiragadott példa volt. Mondhatnánk bármit. (Azt hiszem, uzsolt kicsit több példát tudna említeni, de: basic függvénytan -> koordináta-geometria; basic függvénytan -> szögfüggvények; És ha már stílusnál maradjak: ha nem látod a példa „példa voltát”, az eléggé pebkac)
--
blogom