( uid_2716 | 2014. 05. 18., v – 17:07 )

A zeller által felhozott gondolatkísérletet már én is végiggondoltam, és valóban, zeller következtetése a helyes.

A te kamazos válaszod erre lényegében annyit tesz, hogy "tekints minden zebrát 'elsőbbségadás kötelező' táblának". Ez azért nem állja meg a helyét, mert a gondolatkísérletben eleve mi haladunk a főúton. A válaszodban az autós alárendelt úton érkezik, a Kamaz pedig főúton, így értelemszerű, hogy az autós a kereszteződésben (minden ilyen kereszteződésben) megadja az elsőbbséged.

Zeller gondolatkísérletében viszont az autós eleve főúton megy. A te válaszod szerint ezt a főutat minden zebránál (ahol nincs lámpa) meg kellene tűzdelni macisajtokkal. Ez pontosan azt jelenti, hogy a főút nem főút többé. A főút attól főút, hogy huzamosabb ideig, több kereszteződésen át tiéd az elsőbbség.

Úgyhogy szerintem zellernek van igaza, és a te példád nem alkalmazható -- a zebránál bármely távolságból megállni tudás követelménye egyszerűen azt jelenti, hogy a zebránál mindenképpen meg kell állnod, akkor is, ha egy méterről nézve még nem áll senki a járdaszélen (mert az utolsó pillanatban eléd vetődhet). Ez teljesen életszerűtlen egy forgalmas, kiemelt útnál.