( atomjani | 2014. 01. 14., k – 19:33 )

Na ezek már jó dolgok. És tudod ha az ember az óra elején megkérdezi, hogy kinek mennyi pénze van, amit szívesen félrerakna, hogy több pénzt hozzon neki. Persze nem kell megmondania. És akkor lenne pár kamu bank, amikkel lehetne gyakorolni a számolást és hogy mire érdemes majd a létező bankoknál figyelni. A végeredménynél mindenki leszűrheti. Ha lenne pár hasonló befekteti megoldás, amiket szintén komoly számolások előzik meg, akkor a végén mindenki elmondhatja, hogy ha lenne x pénze, akkor melyiket választaná és miért.
Persze nem minden pénzről szól, bár az energiamegtakarítás is jó téma lenne. Például mindenki kiszámolhatná, hogy számára melyik megoldás érné meg jobban, ha azt szeretné, hogy hasznos eszköz is legyen, de kevés fenntartási költséggel minél több pénz maradjon meg.
Nagyon sok irányba el lehet menni. Például mindenki képzelje el, hogy házat épít és itt is fontos a fenntartási költség és lehetőleg alacsony költségekkel induljon bizonyos szempontok figyelembevételével. De ezekhez még kutatómunka is társulhat és újra elő lehetne hozni a témát.
Persze van a tanterv és ugye a feladatokat is ehhez kell igazítani. Szerintem a valóban értelmes dolgokon sokkal szívesebben gondolkodnak, ami őket is érintik. Nem pedig az olyan szövegek, hogy Pistike elmegy gombát szedni...
Meg persze meg kell találni az egyensúlyt is. Rengeteg jó dolgot fel lehet adni házi feladatnak is, a következő órán meg át lehet beszélni. Ha jól csinálja a tanár, a diákok búzgón fognak számolni, hogy számukra hasznos eredményt kapjanak. Csak jó feladatokat kell kitalálni.