( kroozo | 2014. 01. 14., k – 15:01 )

Mert láttam belőlük egy keveset. :) Nem az a lényeg, hogy a listán "rosszgyerek" (amiket kiemeltél), vagy "jógyerek" dolgok vannak, hanem az, hogy ő magától olyasmit fog csinálni, ami leköti az érdeklődését, illetve ami neki érzelmileg pozitív (és főleg ezt). Az a gyerek, akinek "az ezt is megértettem, tök jó" érzelmileg annyira pozitív, hogy emiatt magától nekiáll mindenfélének meglehetőst ritka. Muszáj keretbe foglalni az érdeklődését, és nem teljesen rábízni ezeket a döntéseket. Ez meg másképp nem nagyon megy anélkül, hogy "tanulást kényszerítenél" a gyerekre. Nyilván a pedagógus dolga, hogy ez lehetőség szerint minél kevésbé hasson kényszerítésnek jól összeállított feladatokkal, sikerélménnyel, ilyesmikkel. De ez nagyon nem ugyanaz, mint ami szerinted van, hogy hagyjuk, hadd találja ki a gyerek mi jó neki, ha már megtanult összeadni, kivonni, mert a többség nem fogja...