"Ez sokkal inkább a mindig az erősebb kutya b..."
Igen, ezt mi itt többen is hasonlóan látjuk. A nagy cégek (M$, Apple, régebben IBM) rá tudnak ülni korábban elért eredményeikre, és akadályozni tudják az innovációt. Sokkal kevésbé befolyásolható, de egy kicsit azért befolyásolható a nyílt forrású világ. A Google is elkényelmesedett egy picit 2008 óta, de nem teheti meg, hogy hátradől és kihasználja a GMail-ből és a Google Maps-ból adódó előnyét, mert néhány konkurens rögtön a nyakára nőne. És nem sokat érne azzal, hogy fölvásárolja a FireFox-ot, vagy az Ubuntu-t, mert a nyílt forrású kódot bárki tovább viheti, ha akarja. Akár maguk az Ubuntu korábbi tulajdonosai.
Ahogy látom az iparban a legkíméletlenebb verseny az autóiparban folyik. Ott is vannak sportszerűtlen kísérletek egy-egy autógyár tönkretételére (pl. Toyota beragadó gázpedáljára épített hisztériakampány), de nagyon sok a gyártó, nagyon szigorúak a vevők, és semmelyik márka nem engedheti meg magának, hogy a lehető legnagyobb tempóban fejlesszen.
Ha jól látom a helyzetet, akkor talán az a különbség az autóipar és a SW- illetve a mobilvilág között, hogy az elektronikában túl gyors volt a fejlődés a fogyasztói igényekhez képest, és a vevőknek jó az, ami van, és nehéz újat kínálni nekik (pl. 8-10 éves PC 8-10 éves SW-ekkel még majdnem használhatóak, illetve a legtöbb ember nem cserélne 2 évente telefont, ha a gyártók rá nem kényszerítenék). Az autóknál viszont kielégíthetetlenek a vevői igények. Mindenkinek 0 fogyasztású, a teleportáláshoz hasonló sebességű, és a jacuzzihoz hasonló kényelmű autó kellene, amitől azért még nagyon messze vagyunk.