( errotan | 2013. 05. 28., k – 19:18 )

A 3. mondatodból azt szűrtem le, hogy jelenleg nem VoIP telefonvonalat használtok. Gond nélkül működhet VoIP fővonalon a fax kommunikáció, ha megfelelően be vannak állítva az "átalakítók" (pl. DOCSIS modem vagy ATA terminál) a szolgáltatónál és nincs csomagvesztés a kapcsolatban. A legnagyobb probléma a nagyon régi fax készülékekkel lehet (nem csak nálad, hanem az ellenállomásnál!), amelyek szigorúbban figyelik a kommunikációt és egy vagy kettő hibás csomag miatt vagy egyszerűen rossz minőségű áramköreik miatt bontanak. Sok fax készüléken lehet a kommunikáció sebességét csökkenteni (14400 bps, 7200 bps) vagy a hibajavítást (ECM) ki/be kapcsolni, amely sokat segíthet. Ha nagyon-nagyon fontos számotokra a fax küldés/fogadás, akkor hagyjatok meg egy telefonvonalatokat vagy hűségidő nélkül kérjetek próbára egy számot.