( Fisher | 2013. 03. 11., h – 00:04 )

Kedves Gyoztes!

"Azt nem értem, hogy ha valaki nem tud segítséget adni, akkor pontosan minek is fárasztja magát azzal, hogy elmagyarázza, hogy miért nem tud segíteni?"

Mivel én fárasztottam magamat azzal hogy elmagyarázzam, elmagyarázom azt is, hogy miért fárasztottam magamat ezzel: láttam, hogy így nem fog menni, mert így érdemi segítséget nem fogsz tudni kapni, a legjobb szándék mellett se. Belegondoltam abba, hogy ahhoz, hogy én - a magam szerény képességeimmel -, segíteni tudjak, mennyi kérdést lennék kénytelen feltenni, mennyi dologgal kellene tisztába jönnöm ahhoz, hogy egyáltalán elkezdjem felgöngyölíteni hogy mi és miért is van ott a gépen amiért van, és úgy döntöttem, hogy nem kell még egy púp a hátamra. Viszont láttam, hogy más se nagyon kapkod ez után a lehetőség után, ezért gondoltam megvilágítom, hogy pl. nekem miért szaglik egy ilyen meló és hogy hátha lehet ezen változtatni. Pl. az "ismerkedés után távoli menedzsment, de közösen" rész kihagyása, az experimental feature-ök hanyagolása, stb. stb., nem írom le még egyszer.

A tuti megoldást tényleg senki se írta le, de nem azért, mert köcsögök vagyunk (még ha az igaz is), hanem mert ennyiből senki nem tudja megállapítani, hogy mi a probléma, és valszeg nem is akarja a már említett okok miatt.

Amit te lehetőségnek nevezel az tulajdonképpen a térdel-szeret-fekáliában figura, és lássuk be, ez rétegigény.

Ezek után remélem érthetőbb az álláspontom, hogy szerintem hol is rontottad el.

És még valami: nem egy kollégának vannak hajmeresztő tapasztalatai a megrendelőkkel kapcsolatban (pl. ilyenek: http://pastebin.com/SD3MJUfF) és ilyenek után nem szívesen szállnak be problémásnak ígérkező dolgokba.

(Ide teszem, mert marha nehezen találtam meg: http://www.f99.hu/blog/ :D)