( willy | 2013. 02. 09., szo – 08:33 )

Az a kérdés mennyire szereted lekötni magad:
Mikrotik: alapvetően jó szoftver, ipari minőséghez közeli hw.
Problémák: Support: szinte 0. Az a probléma amit 20-an jeleznek legalább és adnak róla sup-out-ot! Itt nem arról van szó, hogy a javításhoz ismerni kell a problémát, mivel a bejelentések általában két fajtába tartozik (95% a support requesteknek). Első: nem érti hogy működik a szoftver (mindegy hogy az elégtelen doksi, vagy vagy az hogy a kliens nem olvassa el). Második: pontosan tudja hogy kellene működni, és default beállításokkal tesztelve leadott hibajelenségről a "support" "műveltetés" jogcímen (időhúzás) kér különböző adatokat, ahelyett hogy a részletes hibát saját eszközein tesztelné. Mikor ezeket megkapja, közli hogy a hiba nála nem jelentkezik. Jön a videó dokumentáció. Erre hosszú csend, és néha (fél/egy év is akár) csendes módosítással javítják a hibát amiről tudják hogy létezik.
Ez a zárt és rossz supporttal működő OS problémája.
Tanács: ha megveszed, működik, "nempiszkálod örülszneki". Ha nem működik, eladod és váltasz. Supportot nem kifizetődő kérni.
A HW: néhány rossz széria kivételével nagyon korrekt.
AIR: sajnos kevés tapasztalatom van vele, viszont az jelentősen negatív. Support: kicsi tapasztalat, az alapján korrekt.

Otthoni megoldásnak mindkettő jó lehet. Otthoni felhasználásra az RB-751G típusból van tapasztalat(50+). Kielégítően működik, de wifi kompatibilitási problémáid a kliens eszközökkel lehetnek.