( persicsb | 2012. 12. 23., v – 13:28 )

És mit takar ez a tárgy? Információelmélet, kódolások, tömörítések?
Esetleg lineáris algebrát?

Mondjuk elismerem, nekem is csak azért triviális sok minden analízisből, mert már középiskolában is foglalkoztunk vele 2 évet. Szóval vedd azt figyelembe, hogy mondjuk egy determináns-számolás, az altér fogalma, bázistranszformáció meg ilyenek nagyon idegen dolgoknak hatnak. Mondjuk az is igaz, hogy azzal kellene kezdeni a lineáris algebra oktatást, hogy "aki 3D-s engine-t akar írni, az most figyeljen, mert annak a linalg az alapja". Plusz valóban hasznosítható példákat bemutatni. A mai fiatalokat ez jobban megfogja.

De nem utálni kell a matekot, hanem meg kell tanulni. Én sem szerettem a többváltozós analízist, de megtanultam. Utána már a komplex függvénytan meg a mértékelmélet tök érdekesnek tűnt :)

Amúgy ha BME VIK-esek is szenvednek a matekkal...akkor azt kell mondjam, hogy túl sokat gondoltam a BME VIK-ről.
Bár a mai közoktatási állapotokat látva igazából ez természetes.
De akkor miért akar a BME-re menni, amikor létezik a GDF is?