( locsemege | 2012. 09. 07., p – 01:36 )

Még mindig úgy látom, szinte mindegy az akksi kapocsfeszültsége. Semmi sem akadályoz meg abban, hogy például a motorban indukált 8 V-os feszültséget 24 V-os akkumulátor töltésére használjuk. Kapcsolóüzemű tápot kitalálták már. Nyilván egészen alacsony indukált feszültségből nehéz megoldani a dolgot, mert közel 100 % - vagy a másik oldalról nézve közel nulla - lesz a PWM kitöltési tényezője, s a félvezetőkön is van feszültségesés.

Egyenáramú villamosgép esetén a nyomaték a mágneses mezőtől és az armatúraáramtól függ. Ugyanakkor mindez lényegtelen, ha mindkettőt szabadon megválaszthatjuk. Permanens mágnesű motornál a mágneses tér adott, ott az armatúraáramot szabályozhatjuk csak. Álló helyzetben is áthajthatunk a motoron 15 A-t, s névleges fordulatszámon is. Így a nyomaték is független lesz a fordulatszámtól. Egyedül a vezérlés által megszabott áramtól fog függeni.

adott teljesítmény leadásához a fordulatszámmal fordítottan arányos a teljesítmény leadásához szükséges nyomaték nagysága

Mivel M = P/ω, természetesen. :)

teljesítmény=nyomaték*kerületi sebesség

Kizárt. Teljesítmény = nyomaték * szögsebesség.

Az adott jármű mechanikai paraméterei állandóak, mint ahogy állandó a hajtás áttételi viszonya is. Ebből adódóan ábrázolható a motor fordulatszám függvényében a jármű állandó sebességgel történő mozgatásához szükséges nyomaték nagysága.

Ezt elolvastam párszor, de szerintem meggondolatlanság. Ha a járművet állandó sebességgel akarjuk mozgatni, s tegyük fel, nem változnak a terepviszonyok, akkor ahhoz állandó teljesítmény kell. Írtad, hogy az áttétel állandó, így az állandó sebességhez a motor állandó fordulatszáma tertozik. Ezek után az idézett második mondatod minimum furán hangzik. Ugyanis állandó a teljesítmény, a fordulatszám, s ebből a nyomaték is.

Mindaddig, amíg a jármű mozgatásához szükséges nyomaték alacsonyabb a motor által adott fordulatszámon leadott nyomaték addig a motor képes a jármű meghajtására és gyorsítására.

Ez viszont igaz. Viszont azt nem igazán értettem, amit a korábbi hozzászólásodban írtál. Már tisztul. Talán arra gondolhattál, hogy a jármű mozgatásához szükséges teljesítmény nagyjából a sebesség négyzetével arányos a légellenéllás miatt. Aztán amekkora sebességnél eléred azt a teljesítményigényt, amelyet a motor képes leadni, ott állandósul a sebesség, nem marad teljesítmény a további gyorsításra.

Ugyanakkor mindez nem elvi probléma, legfeljebb azt jelzi, a szerkezet alul lett méretezve.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE