( asch | 2012. 09. 05., sze – 12:22 )

Pár hete beszélgettem egy emberrel, aki épített magának elektromos hajtást. Ő dörzshajtást csinált, mert a gyerekkori "dongó"-ja volt az ihletadó. Sajnos az elérhetőségét enm kértem el. Az akkumulátorról ő is azt mondta, hogy amit nem direkt hosszú idejű konstans terheléssel lemerítésre terveznek, az nem fogja sokáig bírni. Ő két három garnitúrát elhasznált, mire megtalálta az igazit. Persze nem emlékszem a márkájára, típusára, de a lényeg, hogy motor meghajtásra tervezett akksija volt. Amennyire emlékszem ő is 24V-os telepet csinált két 12V-osból.

Szvsz kerékpáron igenis számít a súly, szerintem az ólom akku durván nehéz lesz. Persze ha nincs jobb, ki lehet bírni.

A linket nézegetem. A középagyat speckó kivitelűre kell cserélni ehhez az átalakításhoz? Tudsz vele első láncváltót használni, vagy az már nem fér el?

Nekem a teljes összeszerelt kerékpárról készült kép is fura. Az akkupakk a nyeregcsőre rögzítve van, de alátámasztása (rúd a hátsó tengelyhez, mint egy csomagtartónak) nincsen. Szerintem ez nem egy szerencsés megoldás.