( seferbt | 2012. 08. 27., h – 14:26 )

hja, csak mikor sok pénzért megvett rendszerrel is ugyanez van, nem tudsz mit csinálni. Üzemeltetőként ezzel nap mint nap szembesülünk, hogy a fejlesztő szar@rik rá, nem érdekli a probléma, mert TUDJA, hogy úgyse őt veszik elő, ha egyáltalán elő tudnak venni valakit. ilyenkor persze mindig az üzemeltetés az, akivel megpróbálják elvitetni a balhét. Az üzemeltető meg magyarázkodhat, sokszor ok nélkül.
Nálunk is ez van. 10-ből 8 alkalommal más trehánysága miatt írhatjuk a riportokat, állhatunk a szőnyeg szélén, és lapátolhatjuk a trágyát. A fejlesztő meg megvonja a vállát, hogy majd a következő release-ben javítja a hibát. És ezt megteheti, mert az elméleti lehetősége sincs meg annak, hogy egy gondatlanságból elkövetett hiba miatt felelősségre vonják. Ha üzemeltetőként gondatlanságból hasonló probléma adódik, akkor az a jobbik eset, ha megúszod egy fegyelmivel. Rosszabb esetben már a belépőkártyád se megy, mire a nagyfőnökkel folytatott beszélgetés után mennél vissza az asztalodhoz...
Persze, aki dolgozik, az hibázik. Ez így is van. De nagy különbség az, amikor az ember megtesz minden tőle telhetőt és úgy lesz valami probléma, vagy tud a problémáról de pusztán hanyagságból nem foglalkozik vele, mert tudja hogy úgysem lesz semmi következménye a dolognak.