( annust | 2012. 05. 22., k – 20:05 )

Úgy reagáltál a hozzászólásomra, mintha neked írtam volna…?

Ez egy magyar közmondás, nem én találtam ki, az évek folyamán egyre többször igazoltnak látom!

Én nem elszámolási vitákról írtam, hanem sok esetben a gyenge minőségű szolgáltatásokról, ami az olcsó árral tapasztalataim szerint, szorosan össze szokott függeni. (tisztelet a kivételnek)

Az ügyfél hibája egy teljesen más eset, arról is lehetne órákat beszélni, de én nem arról írtam.

Egy konkrét példát írok le a sok hasonló közül:
VPS szolgáltatást vett igénybe egy ügyfél yx cégnél.
Megkeresett engem, hogy telepítsem fel neki, a kérése szerinti programokkal, yx biztonsági beállításokkal, egyéb védelemmel.
A VPS ment szépen, feltelepítettem neki a kért szolgáltatásokat, megköszönte, számláztam neki a telepítési díjat, ő fizetett. Itt véget is ért a kapcsolatunk, mert neki van rendszergazdája, valami ismerőse, aki a többit meg tudja már oldani.
Pár hónap múlva megkeresett újra, hogy a virtuális szerverét frissítsem meg, és nézzem meg, hogy miért olyan lassú.
A VPS merevlemez írási sebessége méréseim szerint 4,5MB/s volt, ami enyhén szólva lassúnak mondható. Az internet sebessége is kevesebb volt, mint amit meghirdetett a szolgáltatásainál.

Nagyon olcsó VPS szolgáltató volt, nem is értettem, hogy éri meg olyan áron szolgáltatni neki. Azóta rájöttem, hogy jelentősen túl kellett terhelje a szerverét, hogy profitot tudjon termelni.
Az ilyen panaszokról én egy doksit készítek a megrendelőnek, amivel a mérési eredményeimet igazolom. Ezzel az ügyfelet a szolgáltatójához irányítom, hogy mutassa meg neki a mért értékeket, hogy milyen sebességet tud a szerver.
Ehhez kísértetiesen hasonló tapasztalataimra alapozva írtam, amit írtam.