( seferbt | 2012. 05. 21., h – 13:30 )

Mondom a másik oldal elvárásait. Kirívó példa, de azért az ár/érték arány ügyfél oldali elképzeléseit jól mutatja:

- 7/24-es rendelkezésre állás, mert neki jajj milliói forognak kockán. (nekünk nem lett volna gond a 7/24)
- 2, max. 4 órán belüli beavatkozás. (még ez sem igazán)
- monitoring (ez sem gond)
- kötbér (úgy gondolom korrekt szerződésnek része, az ügyfélnek garancia)
- olyan összehányt rendszer, amitől jobbat egy varez pistike is össze tud rakni, szóval nem üzemeltetni kell, hanem folyamatosan életben tartani, nehogy összedőljön. (ez már gond, komoly szorzótényező az árban, de mint tudjuk van az a pénz, amiért korpásodik az ember haja...)

A rendszert felmértük (természetesen ingyen), adtuk üzemfejlesztési javaslatot, amit meg is csináltunk volna plusz költség nélkül. Tekintve, hogy a saját életünket könnyítettük volna meg, hogy ne egy haldokló rendszert kelljen folyamatosan nagy erőforrásokkal életben tartani, és nyugodtan tudjunk aludni, hogy az elvárt SLA-t tudjuk hozni.

kiajánlottunk rá havi 150e Ft+Áfát.

Válasz: "jahh, ez nagyon sok. Mi olyan bruttó 30-ra gondoltunk." Szerinted bevállaltuk? ;)

Mint később kiderült, korábban valami csoró egyetemistát szivattak az üzemeltetéssel, akinek hónapok óta b@sztak fizetni. Az meg megunta a "blow job for free"-t és lelépett.

Rengeteg ehhez hasonlóba futottunk bele, hogy "fullextra"-t akart az ügyfél, de csak "szakszi"-ért akart fizetni.