En, ha dontesi pozicioba kerulok, nem arra fogok fokuszalni, hogy Linuxos termekek legyenek a cegnel, hanem arra, hogy olyan termekek, amelyek mogott garanciak es tamogatas van. Ugyanis szart sem erek a Linuxszal, ha valami gond van, akkor nekem kell megfizetnem az adott problema megoldasahoz a fejlesztot, ha belathato idon belul megoldast akarok, ugyanis a community az vagy szallit megoldast, vagy nem.
Ellenben, ha olyan szerzodesem van egy adott szoftverre, hogy X idon belul megoldast adnak a problemakra, akkor azzal mar sokkal-sokkal elorebb vagyok. Ez lehet akar egy enterprise level Linux disztribucio is (RHEL, SLES), de lehet akar Windows is, vagy OS X, esetleg Solaris (ugye itt most a home felhasznaloknak van gondjuk az OS X-szel, akik semmifele SLA-t nem vasaroltak a szoftver melle).
A masik meg az, hogy nincs ertelme "okvetlenul ragaszkodni" a Linuxhoz, aki ilyet kimond, az nem erti, hogy miben all a rendszergazdai munka. Tessek megjegyezni, hogy sosem az eszkoz valaszt celt. Ha van egy olyan feladat, amire egy Windows szoftver minden tekintetben megfelel, nem fogok habozni azt valasztani. Ha egy olyan feladat van, amire az OS X nyujt tokeletes megoldast, akkor bizony be fogok ruhazni egy Max alapu szerverbe.
Edesanyamtol - aki pedig nem informatikus - tanultam azt a mondast, hogy sosem a draga a draga, lehet az olcso is draga. Ez ebben a kontextusban azt jelenti szamomra, hogy nem az a draga, amit megveszek, hanem az, hogy ha szivnom kell vele. Es mindegy, mennyit fizettem az adott megoldasert, ha folyamatosan csak szivas van vele, akkor az a megoldas draga volt, ha pedig gond nelkul mukodik, akkor olcso volt.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal