Látom valami nagyon szúrja az oldalad a gimnazistákkal kapcsolatban. Én értékelem, hogy sok biológiát, kémiát, fizikát tanultunk (ahhoz képest, hogy elvileg humán gimi volt). Te szerintem kevered a bölcsészeket a gimnazistákkal. Tény, hogy az osztályból csak kb a negyede ment műszaki pályára, de azok nem lettek rosszabbak, mint a máshonnan jövők.
Az meg, hogy szerinted nem fontos tudni ilyeneket, hogy mi az az Anschluss... erre nehéz mit mondani. Persze, a mindennapi életben nem segít, de látok embereket, akik történelmileg teljesen képzetlenek, és szerintem szegényebb tőle az életük, nem szeretnék úgy élni. Jó kontextusba helyezni a világunkat. Persze nem kell mindenkinek ez, de én szeretném magam legalábbis értelmiségi-kezdeménynek tudni. Ha te csak szakma adóként tekintesz az egyetemre, akkor rosszul teszed. Egy szakmához sem kell öt év elmélet, márpedig az egyetemek elsősorban elméletet oktatnak. Sok ember fejleszt szoftvert egyetem nélkül.
----
Hülye pelikán