( uzsolt | 2012. 01. 02., h – 16:15 )

"Tanítani kell őket gondolkodni, fenntartani a figyelmet. Elveket, módszereket kell megtanítani."
Ezt értem én meg tudom én. A fontos kérdés a "hogyan"?

Emlékszem, amikor még egyetemre jártam és a fizika tanítása c. tárgy keretén belül "mikrotanítást" csináltunk. Nekem jutott a Bohr-féle atommodell - csupa elmélet, semmi "élvezetes kísérlet" vagy valami. A tanár, miután le-mikrotanítottunk, nálam azt mondta, hogy jól fel volt építve, csak a gond, hogy a gyereket nem motiválom, nem vonom be. Mivel egy kicsit másnapos kötözködős voltam, visszakérdeztem, hogy hogyan? Erre annyit mondott csak, hogy pl. amikor a "monokromatikus" szóhoz értem, megkérdezhettem volna, hogy mi is volt az... Megkérdeztem, hogy esetleg máshogy hogyan? Erre hümmögés, ködösítés, stb., semmi konkrétum.
Ennyi a nagy bevonás, érdeklődés felkeltése, stb.