A te logikád alapján piszok sok kapás manus lenne Magyarországon. Te piszok jó voltál matekból, fizikából, kémiából, magyarból, töriből, nyelvekből? Mindből közel ötös? Ha nem, akkor remélem, megtaláltad a kapát :P
A "felfedeztető módszer" vagy mi ennek a neve, sokkal-sokkal több időt vesz el, mint az, hogy megmutatod, hogy hol találja a dolgokat. Persze vannak olyanok, akik fogékonyabbak ezekre a dolgokra (informatika a mi esetünkben), azoknál eredményesebb lehet az ilyen módszer.
Az, hogy feladod házi feladatnak, hogy "keresd meg, hogyan lehet a betűt pirosra, aláhúzottra és dőltre állítani", felejtsd el! Annyira azért konyít mindegyik hozzá, hogy a leginkább fogékony megcsinálja, a többinek meg elküldi.
Informatikát nem tanítok, "csak" matekot és fizikát, és ez az önálló felfedezés nemigen működik (ezen tárgyakból legalábbis). A gyerekek mások, máshogy szocializálódtak, mint "a mi időnkben" (mondja ezt egy harmincéves). Nem egy utolsó, debil-gyűjtő iskolában tanítok, hanem egy (régió-szinten) nevesebb gimiben. Informatika óra heti egy van nálunk, sajnos így nincs idő a "bohóckodásra".
Szoktam fizikából beadandót kérni (ppt vagy doc, illetve hasonlóakat). Az, hogy a "pont com" helyett véletlenül "vessző com"-ot ír, és el se olvassa a mélerdémont, hogy mit írt, csak sír, hogy miért kap egyest, mikor elküldte (holott n-szer elmondtam, hogy 24 órán belül visszaírok, ha mégse, akkor valami hiba van a rendszerben), az csak a jéghegy csúcsa. Nagyon sok doksi (illetve bemutató) elég silány, semmi rendezettség, a különféle formátumokat (betű, bekezdés, stb.) véletlenszerűen (mikor hogy jön ki) használják.
A táblázatkezelés se sokkal jobb. Egyszerűen nem látják át, hogy mit kellene csinálni (nem a keretezés meg ilyesmi részre gondolok, hanem amikor cellahivatkozás meg képlet meg ilyesmi kell).
Szépek az elképzeléseid (elképzeléseitek hajnimmel együtt), de sajnos nem megvalósíthatóak, leginkább idő hiányában.
Én őszintén megmondom, először minimális LaTeX-et tanítanék (ha lenne rá idő), sima text-editorral (nem LyX és hasonló), azzal _szvsz_ megérti, hogy mi a szövegszerkesztés, hogy kellene egy normális doksinak kinéznie, miket lehet csinálni, stb. Ezután mutatnám csak nekik az MSO/LO-féle szövegszerkesztést.
Viszont érettségin NINCS (még) LaTeX, és aki esetleg érettségizni akar, egy MSO/LO programot jó, ha tud kezelni. Ezért én se oktatnék LaTeX-et infó órán, legfeljebb (kötelező :)) szakkör keretében.