( poliverzum | 2011. 12. 28., sze – 19:46 )

Annyira biztos nem értek hozzá, mint te. De azért teljesen hülye sem vagyok a dologhoz. Írtam már Linux alá ezt-azt, igaz, csak "konzolos" programokat, amik tehát grafikát nem igényelnek. De grafikus programot is írtam, amikor még Windows user voltam, igaz, azt is csak Dos alá, 800×600/16 grafikus üzemmódba. Na de legalább az olyan progi volt, hogy C-ben írtam, de az összes grafikus rutin assembly betét volt benne, amik mindegyikét magam írtam, még azt is amikor szöveget kellett kiírni a grafikus képernyőre, vagy épp kirajzolni a játékfigurákat, meg mozgatni őket! Ez hasonló volt ahhoz, mint amiket a C-64 korszakomban műveltem. Ennek ellenére nem szerettem meg a PC-k programozását, mert hiába tudtam hogy a videokártyám képes nagyobb felbontásra, azt már nem programozhattam le, mert ahhoz "lapozás" kellett volna, s nem volt kiadva a specifikációja, hogy ahhoz mit kell írni melyik regiszterébe. Nem úgy mint a C-64 esetében, ahol az egész hardware dokumentálva volt részletesen.

Néha megkísért a gondolat, hogy felfejlesszem Linuxos programozói tudományomat, végülis nem nulláról kéne elindulnom, tulajdonképpen csak a grafika programozását kéne megtanulnom, de elriaszt tőle hogy itt is többféle környezet van, Qt meg GTK meg még néhány más is azt hiszem, meg ehhez már valami olyan szoftvert is meg kéne tanulnom kezelni ahol holmi ikonokat kéne húzgálnom valami munkaterületre s ennek alapján generálja a progi a kódot hogy hová teszek gombot, menüt vagy mittudoménmit (nem tudom most hirtelen ennek a proginak a nevét, de tudod te miről beszélek), s ez nekem totál idegen! Még Windows alatt találkoztam ilyen progival, de nem tudtam megszokni a kezelését, nem nekem való ez. Nekem az való hogy valami tök egyszerű szövegszerkesztőben bepötyögöm a kódot, tehát MC-editbe vagy VI-be, aztán lefordítom, kipróbálom, módosítom, megint lefordítom, kipróbálom és így tovább amíg elég jó nem lesz. Na most tudom hogy azért a grafikus felületet használó programokat is meg lehetne írnom így ha nagyon akarom, de mondom, ott az a többféle grafikus könyvtár, aztán most melyiket tanuljam? Persze a válasz egyszerű: azt, amelyikhez jó leírás van MAGYARUL. Mert annyira azért nem érdekel a dolog, hogy csak emiatt megtanuljak angolul. Na de ilyet eddig még nem találtam. Max néhány oldalnyi leírást találtam erről-arról, magyarul, amik még "bevezetőnek" is kevesek.

Szóval várok arra, hogy legyen egy igazán jó magyar leírás a Linux alatti grafika programozásról. Majd akkor újra elkezdek programozni. Végülis senki nem kényszerít rá, hogy előbb kezdjek bele. És még azesetben is félek attól, hogy nem érzem majd azt az élvezetet amit a C-64 esetében. Nem bízom én a PC-k programozásában! Ide már nemigen kellenek zseniális ötletek, csak elég erős segg, hogy kibírd a gép előtt ülést amíg benyesed neki a kódot. Legfeljebb odaírod a readme-ba, hogy a progi nem fog futni olyan gépen, amiben 16 magnál kevesebb van, s nincs legalább 4 giga memóriája... Hát mi élvezet van ebben?
-------------
Blogom: http://violazoli.blogspot.com
Könyvem a VIM-ről: http://mek.oszk.hu/09600/09648/#
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó